Quady i Motocykle: sprzedaż, serwis, akcesoria

Uklad hamulcowy

 

Nasza oferta serwisu układu hamulcowego:

  • wymiana klocków
  • wymiana tarcz hamulcowych
  • wymiana przewodów hamulcowych
  • wymiana płynu
  • wymiana tłoczków
  • wymiana uszczelnienia
  • prostowanie tarcz hamulcowych


Hamulce podobnie jak opony maja bardzo duży wpływ na bezpieczeństw jazdy. Zaniechanie wymiany klocków hamulcowych, kiedy przyjdzie na to pora, odbija się negatywnie nie tylko na skuteczności hamowania, lecz także na zasobności portfela.

Brak należytej troski o stan układu hamulcowego nie świadczy dobrze o rozsądku właściciela motocykla. Wskazuje także na jego rozrzutność. Takie postępowanie powoduje przyspieszone zużycie tarcz hamulcowych, które są jedną z droższych części motocykla.

Skuteczność hamulców na początku jest bardzo mała, a klamka jest jakby bardziej miękka – to normalne. Ważne jest dobre dotarcie klocków do tarczy. Na początku hamujemy raczej delikatnie, a co najważniejsze – krótko. Przez jeden dzień wstrzymajmy się od stawiania sprzętu na przednie kółko, bo nie dość że może być to niemożliwe, to skończy się przegrzaniem klocków, co sprawi, że już nigdy nie osiągną one swoich założonych parametrów. Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów trzeba pokonać spokojnie, co pozwoli na dobre ułożenie się okładzin do tarcz i zadowolenie z jazdy w późniejszym okresie.

Występują rożne rodzaje klocków, zatem bardzo ważny jest odpowiedni dobór klocków w zależności od warunków w jakich eksploatujemy swój sprzęt, od niewielkich prędkości, piachu, wody, błota, po jazdę na większych prędkościach ciężkimi motocyklami po asfalcie. Do offroad (gdzie błoto i piach które działa jak papier ścierny) zaleca się inne klocki niż na asfalt, przy złym doborze albo zniszczymy tarcze albo klocek po jednej jeździe zostanie zużyty. W przypadku motocykli szosowych gdzie występują wysokie temperatury wskazane jest używanie klocków znanych producentów.

Wraz z wymianą klocków hamulcowych polecamy wymianę płynu hamulcowego. Przy kazdej wymianie klockow czyscimy i smarujemy zacisk hamulcowy, dorabiamy przewody w oplocie stalowym na dowolny wymiar.