Quady i Motocykle: sprzedaż, serwis, akcesoria

Naprawy główne silników

 

Oferta naszego serwisu:

  • regeneracja głowic,
  • regeneracja cylindrów (nicasil i tulejowanie),
  • regeneracja wałów,
  • naprawa skrzyni biegów,
  • wymiana tłoków,
  • wymiana łańcuchów rozrządu.


Na żywotność silnika składa się wiele czynników: regularne przeglądy, dobry olej, czyste filtry jednak najgorsza jest bezmyślna eksploatacja (kręcenie na zimnym silniku, niski stan oleju, przeciąganie limitu przeglądów, jazda na zanieczyszczonym filtrze (w niektórych motocyklach filtry powietrza wymagają obsługi częściej jak raz do roku).

Jeżeli chodzi o silniki z pojazdów "wyczynowych" z reguły są krótko żywotne. Producenci przewidują dość krótki czas pracy poszczególnych podzespołów np. tłok 15h. Niewiele osób przestrzega tych zaleceń, tłoki w większości przypadków wytrzymują bezawaryjnie 80h, ale niektóre potrafią popękać i uszkodzić silnik już po 20h (podobnie jest z korbowodami). Natomiast jeśli nie popęka, pracuje prawidłowo, to trzeba mieć świadomość, że tłok po 60h wyciera się,  nie trzyma wymiaru, co w konsekwencji prowadzi do szybszego uszkodzenia cylindra, który jest znacznie droższy od tłoka. W tego typu silnikach bardzo ważna jest również regulacja zaworów, która w przypadkach źle wyregulowanych luzów potrafi doprowadzić do wypalania się zaworów (niektóre zawory potrafią kosztować nawet 150 euro).

Do wszystkich napraw silnika, które z pozoru są łatwe i można je przeprowadzić samemu lub w pierwszym napotkanym warsztacie, nie zapomnijmy dodać że wykonując je bez odpowiedniego doświadczenia i zaplecza w postaci profesjonalnych narzędzi, ściągaczy, narzędzi pomiarowych, często niszczymy bardzo drogie i ważne części.Źle dobrane selekcje tłoków, zbyt duża ilość sylikonu powoduje zapychanie się kanałów olejowych orazprzeciągnięte gwinty. Uszkadzamy także bieżnie łożysk. Wał wkładany młotkiem rozcentrowuje się i potrafi szybciej doprowadzić do zużycia łożysk lub wprowadzi silnik w większe wibracje co negatywnie wpłynie na sprawność silnika lub wibracje przeniosą się na tłok który możne popękać i rozpaść się niszcząc nasz silnik.